EUROPART bliver salgspartner for VBG Truck Equipment i Polen

Virksomhed
3 min.
  • Eksklusiv distribution af produkter fra mærkerne VBG, Ringfeder og Onspot.
  • Mangeårige partnere arbejder nu endnu tættere sammen
  • Aftale om yderligere vækst på et af Europas største markeder for erhvervskøretøjer

EUROPART overtager eksklusivt import og distribution af mærkerne Ringfeder, VBG og Onspot i Polen fra januar 2023. Det meddelte de to virksomheder i slutningen af november i Wielun i Polen, hvor EUROPART Polska har sit hovedkvarter. Med mærkerne VBG, Ringfeder og Onspot er divisionen "VBG Truck & Trailer Equipment", som tilhører den svenske virksomhed VBG Group, en af verdens førende producenter af koblingsudstyr og automatiske snekædesystemer. "Med EUROPART Polska har vi fundet en ny salgspartner til det meget stærke lastbil- og trailermarked i Polen, som har en høj ekspertise inden for lastbil- og trailerkomponenter, og som samtidig kan dække alle regioner i Polen med et stort salgsnetværk", siger Thomas Kaiser, Regional Sales Director EMEA hos VBG Truck Equipment. "Vi har allerede arbejdet succesfuldt med EUROPART i flere årtier, og det meget tætte partnerskab har allerede vist i flere lande, at vi med EUROPART også vil have den rigtige partner ved vores side i Polen.

Med det nu aftalte distributionspartnerskab i Polen vil vi yderligere udvide og intensivere vores gensidigt fordelagtige samarbejde i fremtiden." Robert Krawczyk, CEO EUROPART Polska S.A., ser partnerskabet med VBG Truck Equipment i Polen som et vigtigt strategisk skridt: "Med 1,2 millioner registrerede enheder har Polen den største lastbilflåde i Europa og er et af de vigtigste erhvervskøretøjsmarkeder i Europa med mere end 100.000 nyregistrerede erhvervskøretøjer årligt. Takket være partnerskabet med VBG Truck Equipment kan vi nu udelukkende forsyne dette marked med de velkendte kvalitetsprodukter fra Ringfeder, VBG og Onspot og dermed fortsætte med at vokse sammen og yderligere udbygge vores førende position i Polen." Kai Andernacht, Head of Category Management Body Parts: "Produkterne fra VBG, Ringfeder og Onspot er anerkendt af både flådeoperatører og lastbil- og trailerproducenter for deres funktionalitet, kvalitet og servicevenlighed.

De passer derfor perfekt ind i EUROPARTs leveringsportefølje. Med denne partnerskabsaftale lever vi endnu en gang op til vores krav om at give vores kunder lave samlede ejeromkostninger (TCO) og effektiv flådedrift med kvalitetskomponenter og topservice." Aftalen mellem VBG Truck Equipment og EUROPART fastsætter, at EUROPART overtager "eftermarkedet" for de globalt anerkendte mærker i Polen allerede fra januar 2023, således at Ringfeder-, VBG- og Onspot-produkter udelukkende vil være tilgængelige via EUROPART Polska S.A.. "Takket være vores 25 EUROPART-filialer i Polen og vores centrallager i Wielun er vi i stand til at forsyne kunder i hele Polen hurtigt og på kort tid," forklarer Robert Krawczyk. "Desuden kan vi med vores lokale salgsteam rådgive kunderne kompetent om tekniske spørgsmål og støtte dem med service og support."

Press contact:
Kira Kebekus
Martinstraße 13
58135 Hagen
k.kebekus@europart.net

Partnerschaft mit VBG 01

Robert Krawczyk und Thomas Kaiser

Credits: EUROPART

Web, JPEG (479 KB) Print, JPEG (0,2 MB)

Partnerschaft mit VBG 02

Partnerschaft VBG Truck Equipment und EUROPART Polska S.A.

Credits: EUROPART

Web, JPEG (479 KB) Print, JPEG (0,2 MB)