EUROPART integrerar Truckpower-anläggningar i NRW

Företag
  • Integrering av filialerna i Mönchengladbach, Krefeld, Emmerich och Ratingen i EUROPART-nätverket.
  • Erfarna medarbetare förblir kontaktpersoner för kunderna
  • Kunderna drar nytta av EUROPARTs breda produktsortiment, beställningssystem online och hög reservdelstillgänglighet.

Hagen, 06.02.2023 - EUROPART tog i början av februari över Truckpower-anläggningarna i Mönchengladbach, Krefeld, Emmerich och Ratingen till det befintliga EUROPART-nätverket. Medarbetarna vid Truckpower-anläggningarna i Köln och Hilden kommer med omedelbar verkan att förstärka teamen vid EUROPART-filialerna i Köln och Düsseldorf. Truckpower Holding GmbH hade ansökt om konkurs i december 2022.

"Med integrationen av fem tidigare Truckpower-anläggningar kan vi garantera kunderna i denna ekonomiskt starka region en ännu bättre reservdelsförsörjning nära dem", säger Olaf Giesen, vd för EUROPART. "De befintliga medarbetarna, varav de flesta har många års erfarenhet, kommer även i fortsättningen att stå till kundernas förfogande som kontaktpersoner med kompetent rådgivning. Personligen är jag mycket glad över de nya engagerade kollegerna som har hittat sin plats i EUROPART-familjen. Tillsammans kommer vi att ställa dessa orter på en framtidsinriktad grund."

Kunderna på de tidigare Truckpower-anläggningarna i Mönchengladbach, Krefeld, Emmerich och Ratingen kommer nu att dra nytta av EUROPARTs omfattande leveransprogram och det breda produktsortimentet av det egna varumärket Premium Parts med tre års tillverkargaranti. Förutom nyttofordonsdelar för alla fordonsklasser och alla vanliga märken av nyttofordon erbjuder företaget också ett brett sortiment av verkstadsutrustning och -inredning, arbetskläder, lastsäkringsutrustning samt driftsmaterial och verkstadsförnödenheter. Verkstadens onlinesystem EWOS 3.0 erbjuder organisatoriska lösningar och beställning av reservdelar dygnet runt. Med en ny integrerad VIN-sökning för de 7 största tillverkarna av kommersiella fordon och OE-nummervisning ger EUROPART sina kunder ett obegränsat antal VIN-sökningar i EWOS. Dessutom stöder EUROPARTs kompetenscenter kunderna med teknisk expertis och individuell rådgivning.

Press contact:
Kira Kebekus
Martinstraße 13
58135 Hagen
k.kebekus@europart.net

EUROPART integriert Truckpower Standorte in NRW - 01

Credits: EUROPART

Web, JPEG (479 KB) Print, JPEG (0,2 MB)

EUROPART integriert Truckpower Standorte in NRW - 02

Credits: EUROPART

Web, JPEG (479 KB) Print, JPEG (0,2 MB)